02 januari 2008

SoKo - I´ll kill her en gång till


Jag har droppat den här låten förut men tipset förtjänar att upprepas.

Jaa, nyåret gick av stapeln alldeles fint. Kvällen började på
middagsbjudning med ett gäng hos en av de finaste vännerna, V.
Tolvslaget vid Masthuggskyrkan (för alla icke-göteborgare: på en hög kulle med
utsikt över hela Göteborg) var en lycklig stund med bubbelvin och en bit ost.
Sedan vidare till en fest alldeles brevid med roliga återseenden och lite flörtande.
Då sprack toaletten och hela festen engagerades i att hitta en
vattenavstängningsspak. Typiskt.
Vi gick tillbaka till V och åt ost istället.

Det om det. Annars har det sedan julafton varit både planerade och plötsliga
rendez-vous med gamla vänner, grannar och alla möjliga.
En barndomsgrannes flickvän visade sig vara en tjej jag red med när jag var runt
tolv år. Kul!
Men jag kände inte igen henne förrän hon sa vilken hennes favorithäst hade varit.

Nyårslöftet för 2008 blev: Det här ska bli det bästa året någonsin!

3 kommentarer:

  1. Haha.. lustig grej. Min toastol sprack under en kräftskiva en gång.

    Gott nytt! Klart det ska bli det bästa året!

    SvaraRadera
  2. Anonym1/06/2008

    Gott nytt år tjejen!
    Mitt nyårslöfte är att lista ut vad du pluggar. hehehe.
    Förresten vad roligt med arga tvättlappen. Jag fick också sådana för jag brukade lämna tvätten i tvättmaskinerna nere i stugan tills morgonen efter men de jäkla pensionärerna är ju uppe i ottan och kom alltid på mig!
    ja, det var tider det när jag kuned ta mig sovmornar;) tanto tempo fa ormai...
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År mina vänner!
    Bara tre veckor sent sådär. Jag trodde jag hade svarat!

    Jag ska göra det lätt för dig Åsa. Din uppgift är att se hintarna..

    haha, varför spricker toastolar?! ska de inte tåla att man sitter på de?

    På nytt, Gott Nytt!

    SvaraRadera