30 januari 2008

CSN - Cynikerns Svidande Nattmara

Jag fick den där lappen om studieförsäkran idag. Den som man ska skicka in för att få sina pengar utbetalda. Den där man ska looooova att man faktiskt ska plugga under våren. 
Ungefär som Våga-projektet i mellanstadiet där man skulle skriva på ett "kontrakt" att man aldrig skulle ta droger. Jag vägrade. Det kan väl inte jag veta, sa jag. Så långt i förväg. Tänk om jag sen kanske vill? Skulle jag då hindras av ett kontrakt jag skrev på i mellanstadiet? 
Totalt löjligt.

Nåja, jag cyklar iväg, ska posta det viktiga CSN-brevet fort på direkten. Jag är ju tokpank!
Väl framme vid brevlådan har jag hunnit tappa kuvertet. 
Viktig föreläsning på gång så jag hinner inte vända. Bara att hoppas att nån trevlig pankperson som förstår min panik postar det åt mig.

*%&€#€ fula svordomar som i Lucky Luke *&€%#"

4 kommentarer:

  1. gaAh! vilket hat jag hyser för csn.
    jag väntar fortfarande på den lappen. vi ser hur länge jag får vara fattig.

    SvaraRadera
  2. Men faaan vad dryyygt.

    SvaraRadera
  3. Ja, CSN, ska bli en dröm att slippa lyda under de i framtiden! Det sker väl när man blir sådär 65 antar jag..

    SvaraRadera
  4. Anonym2/13/2008

    Men åh så skönt att få skriva på den själv i alla fall. Jag måste gå genom tusen byråkratiska svängar för att få min studieförsäkran påskriven. Sist tog det en månad...gahhh.

    SvaraRadera