11 januari 2008

Jahaja

Jag är tillbaka i min andrahandslägenhet. Det är fint. Det var fint att träffa vännerna som hör till den här staden. Nu sitter jag och är fin i min gröna sjal som jag stickat alldeles själv. Och med en lila påbörjad till mamma, som gav mig det gröna garnet i julklapp.

Snart börjar min sista termin i Uppsala, för till sommaren flyttar jag till Göteborg. Jag har varit inställd på det i nästan ett halvår nu. Det känns bra att det ska bli så men samtidigt tror jag att min tid här inte blir vad den kunde varit om jag inte haft västkusten som lockat. Jag orkar inte/ser ingen mening i att engagera mig. Det kan inte vara bra.

2 kommentarer:

  1. Anonym1/15/2008

    den var fin. Jag kunde sticka. Nu skulle jag vilja lära mig igen...speciellt när man ser spdana där fina schalar...

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Fast fan vad det är svårt att förstå beskrivningar som innefattar mer än en sorts maskor. Kommer aldrig ihåg vad jag gjort heller. Måste skriva ner på ett papper hur långt jag kommit, det glömmer jag ibland.
    Men jag ska snart ge mig in på mer komplicerade grejer.

    SvaraRadera