06 september 2007

Prick-metamorfos

Jag har börjat genomgå en förändring.

1, Ända sen jag började skriva har jag alltid dragit ett snett, fult och alldeles för långt streck över ä och ö istället för prickar.
2, Nån gång i tioårsåldern hade jag en brevvän som gjorde ringar över i-na istället för prickar. Personen var något äldre så jag tyckte per automatik att detta såg vansinnigt tufft ut och tog genast efter.

Men nu minsann, är endast prickar välkomna. Det är faktiskt skitsvårt att bli av med ringarna, de måste man ju ha över å. Som att försöka bli av med matberoende ungefär, man måste ju äta.

Nån slags personlighetsutveckling måste man ju roa sig med när man sitter fast på föreläsningar i forskningsmetodik.


Ps. Häromdan förde föreläsaren ett simpelt filosofiresonemang om huruvida vi har en fri vilja eller inte. Plötsligt reser sig en tjej upp och tjuter: "Jag har visst en fri vilja! Nu går jag!". Och så stormade hon ut.
Jätteskoj att bli provocerad av nåt sånt ju!

2 kommentarer:

  1. Anonym9/08/2007

    ha ha vad roligt med den där tjejen som sprang ut!

    SvaraRadera
  2. hihi, ja hon blev så himla ilsken!

    SvaraRadera