23 september 2007

Define my ass

Jag har varit hos mannen. Druckit te, pussats, utflyktat och fått den där definitionen. Ni vet den som jag suktat efter i över fyra månader nu?
Han påstod att vi varit tillsammans sen början av sommaren. Jag blev lycklig i hjärtat men tänkte i mitt stilla sinne på det där telefonsamtalet innan midsommar när han deklarerade att han tänkt vara singel ett tag och att han kände sig pressad. Förväntade han sig ingen efterverkan av det? Är det nåt man säger till sin flickvän? Skojar man bort hela grejen när hon säger att hon är kär i honom (minns inte om jag berättat om det men han klämde iaf ur sig: Mmm, bra.. det ska jag utnyttja!)?

Nu har jag den, definitionen alltså. Fast när man lägger ihop den med allt det andra vet jag inte vad den är värd.

De som känner mig vet att jag blir off när nån blir för på.
Det får mig att bromsa. Men bara lite den här gången. Som när man har dynamon på framhjulet.

Som vanligt begränsar jag mig i vad jag säger i såna här situationer. Jag börjar så lätt gråta när det är känsligt(förr i tiden bara när jag bråkade med pappa men numera gäller det tydligen alla). Därför sa jag inget om ovanstående. Får låta det mogna till nästa gång. På tåget hem fick jag dölja mina nya stödord för ett nyfiket skin som satt brevid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar