19 mars 2008

Nighttrain

Natten mellan torsdag och fredag ska jag utsätta mig för nåt riktigt spexigt. Nåt jag aldrig gjort förut och som jag i mina vildaste fantasier inte kunde föreställt mig.
Jag ska åka nattåg Uppsala-Göteborg.
Restid 8 timmar.
Sittplats.
Vid gången.

Mmm, så går det när man är en fattig student som bokar för sent.

Men på ett nattåg så kan man ju hoppas att folk faktiskt är tysta. Eller?
Ta med sig kudde kanske, och inte glömma lurarna så man kan lyssna på musik istället för snark.
Tänkte lyssna på den här kvinnan. Basia Bulat.




Sen går färden tillbaka igen redan på måndag. Då på ett tåg som tar den facila tiden av 5 timmar, till Stockholm.
Det värsta med den resan är att jag missar Anna Pihl.

5 kommentarer:

  1. ÅTTA timmar! bah! mina tågresor är på tolv timmar sittplats nattåg. jag rekommenderar kudde och mkt bra musik. räkna inte med att folk är tysta dock. men rätt lugnt brukar det vara. det värsta är nog de resor när de inte släckt ner i kupén. möjligheterna att sova med lysrörsbelysning ovanför en är mkt begränsade. men ibland är de snälla och släcker ner. lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ta med en sån där grej man sätter över ögonen! Dom är sjukt bra!

    Gladpåskkram!

    SvaraRadera
  3. Kom på att du är på tåget nu. Det var inget!

    :D

    SvaraRadera
  4. Elin: Bah! Din plåga förtar inte min! Äh, det var rätt ok ändå, även om det inte var direkt bekvämt.. Och jag är ju glad att jag slapp fem timmar till.. Glad Påsk!

    Tant: Tack för tipset! Men ja, lite sent. Efter några timmar blev det mörkt ändå så det gick faktiskt sova lite. Glad Påsk!

    SvaraRadera
  5. Anonym3/21/2008

    margherita: nä det gör det ju inte. och åtta timmar är rätt jävligt det med. bra att det gick okej iaf. glad påsk till dig med!

    SvaraRadera