10 mars 2008

Krabb-antiklimax

När jag slutade jobba i lördags fick jag tre överblivna krabbor från killarna i fiskdisken.
Jag som skulle på förfest blev jätteglad över att få bjuda mina vänner på sån lyx!
Jag kom hem till M först. Göteborgare precis som jag, hon skulle säkert bli överlycklig!
L hade fastnat med plattången i håret så hon blev sen.

Kanske var det bra att det bara var jag och M där. Jag fick nämligen inte "Mmm!" som kommentar till krabborna utan "Aaah!"
Vi gjorde en exponerings-session där i det pyttelilla köket och det tog inte så lång stund innan M till synes nonchalant kunde plocka upp en krabba.

Sen kom de andra tjejerna. L och K smakade men det var bara jag som åt. Pliktskyldigt. Det smakade nämligen inte särskilt mycket alls och det fanns bara pyttelite att äta under skalet.

Lyx schmyx.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar