05 november 2007

Min bror och jag

Idag kom jag hem efter en helg i Stockholm med min bror. Hans flickvän bor där, hon var med nästan hela tiden också. Men jag gillar henne så det var lugnt. Det var skönt att hänga med brorsan, han är bra. Även om vår relation såklart ändrats i takt med att vi vuxit upp så är den ändå likadan som alltid. Vi tykar oss och slåss lite lätt. Pratar om viktiga saker(ingen tycker att jag ska höra av mig till killen förresten, inte brorsan heller. Verkar som om jag bara försöker hitta nån som tycker det är en bra idé så jag kan tro på det själv. Det verkar inte gå).
Han försöker ganska ofta vända upp och ner på mig, bokstavligen alltså. Det har han gjort så länge jag kan minnas. Fast det var längesen han lyckades, jag har blivit grym på att parera.
När jag var sådär ett år drog han mig till slottsskogen i en träskrinda. Jag kunde alltid lita på min bror, och kan nu med.
Jag hade säkert palm. Det är när man har en tofs mitt uppe på huvudet med ungefär axellångt hår så det står ut åt alla håll.

I Göteborg bor vi bara ett kvarter ifrån varann. Just nu längtar jag dit lite mer. Till sommarn så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar