21 november 2007

Ett spännande liv, är det detta jag letar efter?

Jag åkte ju till göteborg över helgen för att ta det lugnt. En del sånt(t ex fika & familjehäng ) blev det men det blev också en natts galet festande på Avenyn. Excet was da shiznit. Eller inte men vi stod på listan så varför inte dra dit och låtsas att man tjänat en hundring på det? Jag och en nyfunnen och väldigt fin vän bestämde redan tidigt att vi skulle avsluta kvällen med att bli utslängda. Vi skulle inte göra nåt dumt eller så, bara titta in i köket lite. Så när det var dags fick V ta hand om garderobsbiljetterna, jag och J fnissade och sa "vi ses utanför!".
Den här J bor i Sthlm, jag i Uppsala och dessutom handlar det om ett Avenyställe. Det skulle inte göra oss det minsta om vi blev portade.
Vi hade allt att vinna, inget att förlora.
Så gav vi oss in "backstage". Ingen där. Vi gick upp och ner för en smal trappa, tittade ut på olika dansgolv och in i barer genom smala dörrar men hittade aldrig nån som kunde slänga ut oss. Till slut tröttnade vi och gav upp.
Men en fin och ganska gratis kväll var det.


Igår var jag och A på Akademiska Sjukhuset för att leta upp en artikel på Medicinska Bibilioteket. Till en labbrapport, inte för vårt eget höga nöjes skull. Jag fick hjälpa en taxichaufför att bära en av hans tre stora väskor med donerat blod till bilen. Han såg lite stressad ut så kanske var det bråttom. Det kändes tufft.

2 kommentarer:

  1. Det är ju det jag säger! Det är mer spännande att få bära blod på sjukhus än att vara backstage på en trendig klubb. Heh.

    SvaraRadera
  2. Haha! Men det var nog faktiskt jämlikt. Iallafall just i blodbärandeögonblicket.

    SvaraRadera