17 april 2008

På västfronten så jävla mycket nytt!

Jag ser verkligen fram emot sommaren och min flytt västerut!
Får nästan bara sura miner när jag pratar om det med mina kompisar här så jag måste skriva av mig lite. Kommer ju inte få djupventilera med hemmavännerna förrän i juni!

Nåja, förutom att det kommer bli grymt med sommar, de gamla vännerna och älskade jobbet, blabla, så verkar det som att jag kommer få flera besök från Uppsala. Risk för centrering runt Way Out West men jag försöker styra vissa till andra veckor. Annars finns det risk att jag inte kan erbjuda alla sovplats.
Jag ser fram emot att få visa mina vänner staden jag alltid pratar om(åtminstone i mitt huvud).
Så nu är det bara att hålla tummarna för att det inte blir en sketsommar till. Vore ju jobbigt om de fick sina fördomar bekräftade. For the record så har jag jämfört vädret i Uppsala och Göteborg den senaste tiden. Uppsala förlorar så grovt med sitt piskregn mot Göteborgs soliga vårdagar.
Beskyll mig för confirmation bias så mycket ni vill.
Vill man något tillräckligt mycket så är det så. I alla fall om man lärt sig skoja med statistik.


PS. Jag har fått fräknar på höger axel!
Hoppas jag, annars är det nog miniblåmärken från min alltför tunga pluggväska. Vore ju mindre upphetsande.

1 kommentar:

  1. Varför får ni Sigur Rós och inte vi? Jag gråter fan.

    SvaraRadera