05 april 2008

Göteborg here I come! (hur det än går)

Idag var det så äntligen dags för högskoleprovet.
Jag tragglade på och åt lunch med en gammal kursare som nu går C-kursen i Psykologi. Det var kul att höra om hans expriment som involverade ett barn, en låda och en skruv. Nåt sånt, minns inte helt.
I alla fall helt klart avstressande att ha nån att snick-snacka med.

Själva provet gick faktiskt riktigt bra.
Tittar man på de gamla normeringarna så ligger jag på 1,9!
Meen, normeringar kan ju ändras och jag ligger på den lägsta poängen man tidigare fått ha för att få 1,9 så helt trygg är jag ju inte.
Så nu är det bara att vänta och försöka komma ihåg att andas tills brevet kommer.

Det kanske har framgått tidigare utan att jag varit medveten om det men jag har i vilket fall bestämt mig för att stanna i Gbg till hösten istället för att åka tillbaka hit. Alltså, oavsett om jag kommer in eller inte. Jag får väl jobba en termin då, inte så farligt.
Och nu idag efter provet har jag gått runt och peppat nåt otroligt på sommaren! Det kommer bli så fint!
Delvis, men absolut inte bara, för att Nick Cave kommer till Way Out West. Kan ni förstå? Och Sonics också, det är helt galet. Jag har förstås köpt biljett för längesen..

2 kommentarer:

  1. Anonym4/10/2008

    För att inte tala om Flaming Lips!
    Jag har nu sent omsider hittat hit, utbrast lite upprört till E vid tisdagsfikat "men kan du inte ge mig adressen snart?!" varpå hon skrattade och sa "men jag har ju länkat från min blogg för länge sen". Så. Läst igenom från början och längtar nu alldeles jättemycket efter dig och sommar! Slottsskogen! Folköl vid den riktiga kanalen! Gött!
    Det blir en fantastisk sommar kära du. Peace&Love!

    SvaraRadera
  2. Haha, hej!
    Jag har allt undrat lite om du har smygläst utan att säga nåt..

    Darling Sofia, det kommer bli en helt fantastiskt grym sommar! Allt du radade upp och mer därtill. Andra lång, sushi, spelkvällar, allmänt häng och livsnjut!

    Välkommen och puss!

    SvaraRadera