02 juli 2007

Rör inte min kompis!

Nej, det blev inte mycket sol ute i skärgården.. Men jag åkte en hel del moppe, det var kul! Jag sjöng ljudligt och lyckligt för fåren och kossorna när jag svischade förbi.

Min tilltänkta sambo till hösten har precis fått en riktigt fin praktikplats i Stockholm, så hon ska flytta dit istället för ihop med mig. Tråkigt, tänkte jag. Sen kom jag att tänka på att min kompis G ska flytta till Uppsala till hösten. För bara några veckor sedan frågade han mig om jag visste någonstans han kunde bo. Perfekt, så jag frågar honom. Svaret blev ungefär "Det vore jättekul! Men jag har ju flickvän nu och så, så det vore nog ingen bra idé".
Jag har svårt att förstå varför. Vi är kompisar från gymnasiet och har aldrig haft nåt på gång. En annan killkompis kunde inte ens träffa mig på fika när han hade skaffat flickvän. Det känns så tråkigt att vissa tjejer verkar förbjuda sina pojkvänner att träffa gamla vänner. Endast på grund av deras kön.
Jag skulle själv inte gilla om min pojkvän skulle bo ihop med ett ex eller så men om det gällde en vän?

Å andra sidan har jag och en av mina bästa väninnor pratat många gånger om att vi nån gång kommer bli så brutalt blåsta på grund av vår totala brist på svartsjuka.

1 kommentar:

  1. Han kanske vill försöka fixa nåt där han kan bo ensam nu när han har tjej? Det är kanske inte bajspraktiskt att dela lägenhet med kompisar om man vill bo med sin partner, eller i alla fall kunna umgås hur som helst hemma hos varandra.

    Både jag och min kille skulle tycka det vore väldigt trist att bo med kompisar nu när vi har varandra, men inte på grund av svartsjuka.

    SvaraRadera