21 februari 2008

Ostnörd och proud of it!

Nu har jag jobbat flera dagar i Ostboden i Saluhallen. Det är väldigt kul och de andra som jobbar där är himla trevliga! Och det passar perfekt just nu eftersom jag fått tillgodoräkna mig den här delkursen.
Så plötsligt jobbar jag en månad istället för att plugga. Känns skönt.

Fast jag pluggar ju en del ändå. Det är ju högskoleprov i april.
Och idag har jag och en tjej i klassen förberett ett samtalsprojekt som vi ska göra med högstadieelever.
På lördag kommer tysken hit och ska laga mat åt mig. Han ämnar skapa en kulinarisk orgasm med lax och kronärtskockshjärtan.. Ja tack!

2 kommentarer:

  1. Anonym2/22/2008

    ät lite ost för mig också när du står där i boden:)
    Kulinarisk orgasm skapad av en tysk. Inte illa. Inte alls. Kan han hyras tror du? HIM lagar liksom bara tonfiskpasta...;)

    SvaraRadera
  2. Haha, jag äter ost för ALLA! Hela tiden!

    Ja, vi får se hur det blir. Men jag tror det blir bra, han klarar ju av originalversionen med bravur..

    Jag ska höra me dhonom, vi kanske kan komma ner en sväng till sommaren, laga lite mat, lapa lite sol.. smälta ihjäl..

    SvaraRadera