08 februari 2008

"Min terapeut har sagt.."

Idag på terapin frågade hon hur det var med kärleken nu för tiden. Om jag kommit igen mig efter höstens dråpslag.
Eh, jaa, sa jag. Jag träffar en tysk som bor i Stockholm. Vi träffas och hänger bara, han flyttar till Hamburg snart. Han är trevlig, vi har kul ihop och så. (PAUS) Eh, och så har vi lite sex. Ehh.. (PAUS och mycket flackande med blicken. Tänker: här sitter jag framför en 60+kvinna och säger att jag har random sex med en tysk. Hon KAN inte tycka det är ok. Hon kommer säga åt mig att sluta. Hon tänker säkert "ack, dagens horiga ungdom")

Döm om min förvåning när hon brister ut i ett stort leende och med eftertryck säger: Men vad bra! Att du unnar dig det, menar jag!

Såå, det kanske blir Stockholm ikväll. Min terapeut har ju okejat det..

Uppdatering: En brud i tyskens hus är tydligen kär i honom och gråter. Så det verkar inte så lyckat att jag åker dit. Då ville han komma hit men jag vill inte hänga hela dagen imorrn med honom, måste hinna plugga, så jag sa nej. Men nån dag i veckan ska jag dit, det har vi bestämt. Så tråkigt att det så ofta är nån som blir sårad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar