26 oktober 2007

Jag saknar västkusten


Jag börjar bli trött på livsavgörande ögonblick. Kan inte allt bara vara i några år eller så? Kan jag inte bara få bo i min lägenhet och läsa på mitt program? Helst kärlek också men det klarar jag mig utan. Isåfall en trygg kärlek. Fast då skulle jag väl få panik och bryta mig ut. Så stryk kärleken.

Om bara de övergripande grejerna var fasta ett tag vore det jävligt skönt. Om jag kunde hänga med min bror, jobba på mina jobb, vara vid havet. Vänner har jag ju här med men visst blir jag lycklig i hjärtat när jag träffar de gamla.

I morgon skriver jag Högskoleprovet. 2,0 skulle säkra de där shyssta åren i Gbg. Allt annat skulle leda till grav osäkerhet fram till antagningsbeskedet, fix av ny bostad här(säkerligen 2a hand) och ångest inför nästa högskoleprov.

8 kommentarer:

  1. Jag håller mina tummar tills de blånar, likt en västkustfjärd i högsommarskymningen. Haha. Nä, men på riktigt. Hoppas det går BRA.

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken fin liknelse!
    Det gick tyvärr inte så bra. Ligger kvar på 1,8.
    Men när resten gick skit kan jag ju alltid skryta med att jag fick bara ETT fel på orden och ETT fel på engelskan. Alltid något.

    SvaraRadera
  3. Aj fan..
    Wow. Fan vad grymt!

    SvaraRadera
  4. haha, tack tack! så nu ska jag bara träna upp dtk och nog till samma nivå. hamnade ju bara tre svar under mitt mål så det ska väl gå. sjukt störande att de bara ger poven två gånger om året dock, jag vill ju göra det nu!

    SvaraRadera
  5. Det klarar du säkert!
    Jag håller med! Typ en vecka efter sista ansökningsdagen så bestämde jag mig för vad jag vill plugga till och vill göra högskoleprovet NU. Fan!

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen värdelöst att bara få en chans per termin att höja sig. Råkar man ha en dålig dag är det kört.
    Vad vill du plugga till?

    SvaraRadera
  7. Precis..
    Jag ska bli hortonom. Det blir några terminer på komvux först, sen SLU i Alnarp. Spännande. 8)

    SvaraRadera
  8. Ja, det låter spännande! Grattis till beslutet!

    SvaraRadera