13 mars 2007

Six things I love about her.


1, För två månader sedan flyttade jag över 50 mil med tre dagars varsel.












2,Till min förvåning upptäckte jag nån gång i höstas att Poseidon inte alls har sådär liten snopp som man alltid trott. Står man på Konserthusets trappa ser man hur det egentligen ligger till.














3, När jag var runt femton snodde jag och en kompis hennes pappas motorbåt. Det var sent på kvällen och vi drog över till en annan ö för att hyra film. Vi var skiträdda för kustbevakningen för vi kunde inte sätta på lanternorna. Det var stängt så när vi kom tillbaka bröt vi oss in i hennes bortresta kompis hus och tittade på nån film de hade. Livrädda hela tiden.






4, Jag är en jävel på ost i alla dess former. Jobbade i en ostaffär hela hösten och julen. Fotot är inför en ost- provning med 200 pers på Panorama Hotel i Göteborg.









5, Jag drog till Italien en termin när jag var nitton. Hängde mycket med en sjukt rolig pizza- bagare som hette Valente. Han brukade skjutsa mig hem på sin vespa.










6, Jag har styrt ett av Stena Lines största fartyg flera gånger(på natten och under uppseende av förste styrman bör kanske tilläggas). Fick ringa ner till maskin efter ett falskt brandlarm, det blev helt tyst i luren.
En gång var vi skitnära(ok, plotskärmen sa att det var 20 min kvar..) att krocka med TRE trålare på en gång. Jag styrde upp situationen.








Ung Tant och Åsa, ni är utmanade. Ni vet vad det handlar om va?







4 kommentarer:

  1. Anonym3/14/2007

    ja, alltsa den ar utamningen ar det va? sorry men jag ar lite lost. Ska jag skriva 6st hemligheter om mig?

    SvaraRadera
  2. hehe, jag diggar poseidon, har missat den vinkeln trots 4 år i götet

    SvaraRadera
  3. Asa: Man ska skriva sex underliga/ovanliga saker om sig själv. det blev nog mer saker som jag gjort eller varit med om för min del men man kan väl vinkla det som man vill.

    helena: Jag är uppvuxen där och upptäckte det först i höstas!
    hörde efteråt av en kompis att konstnären sägs ha gjort det i protest mot att han tvingades förminska det tidigare normalstora "organet" på statyn. hämnden på de pryda överklasstanterna..

    SvaraRadera