19 mars 2007

Jag är ett får i vargakläder.

Det är nån slags konstant tentaperiod här i Uppsala verkar det som. Jag är aldrig ledig!
Hela tiden examinationer av olika slag(duggor, seminarier, experimentplanering/genomförande/redovisning) och till slut själva tentan. Extragrejerna är ju inte värda någonting heller utan måste bara göras för "annars får man inte ut sina poäng". Utpressning, I tell ya!

Sen känns det ju ibland som att jag kanske borde ha valt en utbildning som inte fullt så många människor har fördomar om. Rent pinsamt vad konstiga reaktioner man kan få ibland.

Häromdagen hade jag långa, väldigt intressanta diskussioner med många olika människor om hur det kommer sig att blåmärken kan rinna. Ursprunget till denna fascination var såklart min egen fot och dess stukning som förra veckan orsakade ett fetingblåmärke. Detta blåmärke har(som den klyftige läsaren redan anat) såklart runnit. Fascinerande.

Igår brunchade jag med ett gäng hemma hos en kursare. Jag höll i den fulla vattenkokaren och frågade M om han ville ha te-vatten. "jättegärna" blev svaret. Jag frös till men bestämde mig för att hälla upp först. Lyckades fejka en gäspsträckning med kannan på bordet. mission accomplished.


nej, jag tänker inte berätta vad jag pluggar, tänk om ni börjar tro konstiga saker.

7 kommentarer:

  1. Anonym3/20/2007

    Vad pluggar du?
    p.s det ar jag som mutat M, bara sa du vet...;)

    SvaraRadera
  2. i ain´t tellin..
    vad var det du examinerades i nyss?

    jag visste det!

    SvaraRadera
  3. Anonym3/21/2007

    statsvetenskap con l'indirizzo media o journalistik...sag nu vad du pluggar...nyfiken i en strut=jag

    SvaraRadera
  4. Anonym3/21/2007

    Men vi tror redan konstiga saker;)

    SvaraRadera
  5. ah, stadsvetenskap. spännande!
    jag pluggar motsatsen till juridik kan man nog säga..

    ja, jo, det gör ni säkert. men säger jag vad jag pluggar kommer ni tro att det hör ihop med de konstiga sakerna!

    SvaraRadera
  6. vilken läskig Deja Vu jag fick av det här.

    SvaraRadera