20 juni 2007

Jag som trodde det var tills vidare.

På fredag åker jag till staden där grabben(herrklubben) bor. Sen för att verka mycket svalare än jag är åker jag vidare till Stockholm på lördagen. Det är inte min egen idé. Eller jo, men jag hade egentligen hellre stannat längre. Han har uttryckt att han inte vill ha all press med ett förhållande, att bli uppbunden, att han tänkt vara singel (insert ett gäng valfria bullshitklyschor)etc. etc.
Så nu måste jag spela spelet. Jag hatar spelet. Jag är inte en krävande flickvän, tro inte det. Jag har faktiskt fått höra att "det är så fritt att vara med dig" från en tidigare pojkvän som varit hunsad av sitt ex. Hon hade visserligen bestämt att de båda skulle vara veganer(mot hans vilja) så det var väl inte så konstigt att han tyckte jag var tillåtande när jag lät honom välja folköl på hemköp.
Den här nye killen kanske har haft ett sjukt krävande ex som inte låtit honom vara det allra minsta spontan med sina kompisar och tvingat honom att rapportera minsta steg. Men hur kan han tro det om mig? Vi har haft det helt casual ihop hittills och inte ens bestämt om vi ska vara ihop eller inte, efter två månaders dejtande och köpenhamn till och med. Hur fritt kan det egentligen bli?
Nyss ringde jag och meddelade sthlms-svängen. Han lät lite paff och blev nyfiken på vad jag skulle göra där. Precis rätt reaktion. Nu gäller det bara att se hur länge jag måste spela spelet.

Är det ingen uppsägningstid på det där medlemskapet?

3 kommentarer:

  1. Anonym6/21/2007

    jag ar ledsen for din hund. usch vad hemskt.

    SvaraRadera
  2. tack. det känns bättre nu när det gått nån vecka.

    SvaraRadera
  3. Åh nej... spelet. Fan vad värdo.

    SvaraRadera