06 maj 2007

Harpo, Chico och jag

Åh, jag vet inte. Jag har träffat en fantastisk kille. En sån där som jag i vanliga fall kanske inte skulle ha vågat satsa på. Eller vågat och vågat. Jag har nog alltid tänkt lite som Groucho Marx efter att han fick medlemsskap i en eftertraktad herrklubb: "En klubb som vill ha mig som medlem vill jag inte vara med i". Men nu försöker jag övertyga mig själv om att den här klubben faktiskt kan vara värd att vara medlem i. Även om den(är så dum att den) vill ha mig.

Ikväll har jag suttit på en pub och snackat med folk från väldigt skilda länder. En amerikan, med 1600-talsursprung från Sverige, hävdade att namnet Rambo är taget från en äppelsort som kommer från Sverige och som togs över Atlanten av tidiga emigranter. Rambo ska tydligen vara ett svenskt efternamn. Alla med det efternamnet måste ha flyttat österut då för 400 år sen för nån familjen Rambo har jag då inte hört talas om.

Men det gör ju åtminstone att jag känner mig lite tuff ikväll.

3 kommentarer:

  1. Jag blev nyligen medlem i en osannolikt bra herrklubb. Det är nog inte så farligt som man lätt tror.

    SvaraRadera
  2. Det har gått helt otroligt bra med min klubb också, även om jag inte är officiell medlem än.
    Men jag jobbar på det..

    SvaraRadera
  3. Anonym5/10/2007

    Lycka till med kärleken. Nu har jag flyttat. Välkommen :)

    SvaraRadera