06 juli 2008

Sommarblues

Det är tråkigt just nu. Till största delen för att jag är totalpank. Gjorde utlägg på 3500 kr för den organisation jag är med när jag var handledare för ett ungdomsläger innan midsommar. Vem vet när jag får tillbaka de?
Att låna pengar har alltid varit något som svidit hårt i mig, därför har jag typ aldrig gjort det. Det ligger djupt rotat i min stolthet att inte vara skyldig till eller beroende av någon annan.
Så nu lever jag på det jag har i skåpen (inte överdrivet spännande eller många grejer eftersom jag är nyinflyttad) och försöker roa mig själv helt gratis. De 200 kr jag har kvar den här månaden har jag vikt åt matinköp.
Sedan några dagar vill jag desperat sy om en gammal tråkig klänning till en kjol. Den skulle bli så fin!
Men, jag har ingen röd tråd. Och jag kan inte köpa nån röd tråd.

Alltså fick jag sy om nåt annat.

Jag sydde om en annan klänning till en topp.

Inte helt säker på om det var en bra idé.

Jävla onödigt att vara akutpank när man är ledig!

3 kommentarer:

  1. Åh vad jobbigt. Det är inte alls kul att vara pank..

    SvaraRadera
  2. Nej, men nu är jag inte det längre!
    Måste spara en del av pengarna jag fick tillbaka för jag får nästan all lön i aug men jag kan iaf handla mat på riktigt.

    SvaraRadera
  3. Anonym7/19/2008

    Åh så jag känner igen mig. Lever också på svältgränsen, har 500 spänn kvar att leva på en hel vecka, idag ska ja köpa en limpa cigg för 270, en väl värd investering. MEN, ja kommer inte kunna göra ett jotta resten av vecka och låna? uuuh, helt under min värdighet.

    SvaraRadera