12 juni 2008

Bra eller anus?


Jag är tillbaka i min gamla lägenhet.
Det är fint. Det är härligt, nöjt och skönt.
Och enormt, en otrolig lyx efter 1,5 år på mindre än 20kvm.

Men framför allt har det visat sig vara tungt.
Jag har hunnit fundera både en och sju gånger på om jag tagit fel beslut.
Tänk om det var i Uppsala jag skulle ha mått bäst till slut? Vårterminen utvecklade sig till en väldigt stärkande tid. Vet inte om jag någonsin haft så bra självkänsla som då. Som nyss.
Jag hade flow med vänner, dejter och plugg. Och så åkte jag bara därifrån.
Visserligen fanns längtan där. Lungorna som skrek efter saltvattenluft. Det låter pretto men de sista veckorna kändes det som om jag andades tomt. Luft utan substans.
Kanske handlar det bara om att jag vet vad jag hade men inte vad jag får.

Nu ska jag åka iväg och jobba med 15-åringar i en vecka. Efter det midsommar på östkusten.
Så får vi se hur det känns när jag kommer tillbaka en andra gång.

2 kommentarer:

  1. Anonym6/24/2008

    när kommer du tillbaka, darling? göteborg är helt klart mer bra än anus!

    SvaraRadera
  2. Gud vad svårt det är ibland att fatta rätt beslut.. hoppas det kommer en ro och lägger sig kring hjärtat och får dig att andas lätt.

    SvaraRadera